فیلم آموزش خروجی گرفتن از ایتبس به سیف جهت طراحی دال متکی بر تیر

در این فیلم آموزشی شما محاسبین محترم با  طریقه صحیح خروجی گرفتن از ایتبس جهت طراحی دال متکی بر تیر (تیر دال ) تحت بار ها ثقلی در نرم افزار safe 2016  و همچنین نحوه کنترل اطلاعاتی که از ایتبس به سیف منتقل شده ( واکنش ها تکیه گاهی و الگو ها بار و ترکیبات بار و …. ) آشنا خواهید شد .

در در انتهای همین صفحه میتوانید این فیلم آموزشی را به رایگان دانلود نمایید.

گزینه مناسب برای خروجی گرفتن از  Etabs به  Safe 2016 جهت طراحی دال متکی بر تیر کدام است ؟

جهت طراحی دال تحت بار ها ثقلی در کف موردنظر حتما باید تحلیل  و طراحی سازه در ایتبس بصورت کامل انجام شده باشد ٬  مقاطع تیر ها و ستون ها و دیوار ها و … نهایی شده باشد ٬ جهت خروجی  گرفتن از ایتبس به سیف برای طراحی سیستم تیر دال از مسیر File به قسمت Export مراجعه و گرینه story as safe v12.f2K file  رفته و پنجره ای بصورت زیر برای شما نمایش داده خواهد شده .

خروجی گرفتن از ایتبس به سیف

گزینه ها موجود در پنجره Export  :

گزینه اولstory to export   :

چون هدف ما طراحی دال در نرم افزار سیف میباشد بنابراین کف مورد نظر ( در این آموزش کف اول با نام zs ) را انتخاب نموده .

توجه : جهت طراحی دال و کنترل خیز باید به هندسه هر کف و بار گذاری آن توجه نمایید ٬ در صورتی که هندسه کف و بارگذاری هر طبقه متفاوت باشد برای آن طبقه باید جداگانه طراحی دال و کنترل خیز را انجام دهید ( بعنوان مثال کف پار کینگ و کف بام و کف طبقات تیپ دارای  بارگذاری متفاوت و ابعادالمان ها متفاوت تیرو ستون و .. میباشد جداگانه طراحی و کنترل گردد .)

گزینه Export floor loads only   :

با انتخاب این گزینه فقط بار ها طبقه انتخاب شده منتقل خواهد شد ٬ این گزینه برای طراحی دال متکی بر تیر  تحت بار ها ثقلی مناسب میباشد و جهت انتقال عکس العمل ها تکیه گاهی جهت طراحی پی مناسب نمیباشد.

گزینه Export floor loads and loads from above   :

با انتخاب این گزینه بار ها طبقه انتخاب شده  و بار طبقات بالاتر نیز منتقل میگردد ٬ در این حالت عکس العمل ها تکیه گاهی بصورت مستقیم به نرم افزار سیف منتقل میگردد. مسلما بهترین گزینه برای خروجی گرفتن از Etabs به Safe جهت طراحی پی همین گزینه میباشد ( فرقی نمیکند در سازه دیوار برشی یا دیوار حائل داشته باشید در هر حالت میتوانید از این گزینه برای خروجی گرفتن به سیف جهت طراحی پی استفاده نمایید)

گزینه Export floor loads plus column and wall distortions :

در این گزینه علاوه بر بارها ٬  جابه جایی ها و دوران گره ها مربوط به بار ها نیز منتقل میگردد . ( در صورتی که از این گزینه جهت طراحی پی استفاده نمایید ٬ جابه جایی ها منتقل نمیگردد بلکه همان عکس العمل ها تکیه گاهی به سیف منتقل خواهد شد ٬ این جابه جایی ها جهت طراحی دال ها مورد توجه بوده و منتقل خواهد شد ٬‌ این گزینه جهت طراحی لرزه ای دال تخت مناسب میباشد.

گزینه select load cases  :

در این قسمت الگوها بار مورد نظر جهت انتقال به سیف انتخاب میگردد چون در این آموزش هدف طراحی دال متکی بر تیر تحت بار ها ثقلی هست پس تمامی بار ها ثقلی ( مرده و زنده و .. ) باید انتخاب شود

گزینه Select load combinations  :

در این قسمت ترکیبات بار طراحی دال باید انتخاب شود ( خودمان میتوانیم این ترکیبات بار را در نرم افزار سیف تعریف نماییم لذا میتوانیم در این قسمت ترکیب باری را انتخاب نکنیم  )

مطالب مرتبط :

فیلم آموزش انتخاب سیستم سقف مناسب در سازه و محدودیت ها سقف ها دال بتنی و …

فیلم آموزش ترسیم پی نواری در نرم افزار Safe 2016

فیلم آموزش خروجی گرفتن از ایتبس برای طراحی پی در سیف