فیلم آموزش خروجی گرفتن از ایتبس برای طراحی پی در سیف و کنترل خروجی ها

در این فیلم آموزشی شما محاسبین عزیز با نحوه خروجی گرفتن صحیح از ایتبس برای طراحی پی در سیف و همچنین نحوه کنترل اطلاعاتی که از ایتبس به سیف منتقل شده ( واکنش ها تکیه گاهی و الگو ها بار و ترکیبات بار و …. ) آشنا خواهید شد ٬ شما همکار گرامی در انتهای همین صفحه میتوانید به رایگان این فیلم آموزشی خوب را دانلود نمایید .

گزینه مناسب برای خروجی گرفتن از Etabs به Safe جهت طراحی پی کدام است ؟

جهت طراحی پی حتما باید تحلیل  و طراحی سازه در ایتبس بصورت کامل انجام شده باشد ٬  جهت خروجی  گرفتن از ایتبس به سیف برای طراحی پی یا دال از مسیر File به قسمت Export مراجعه و گرینه story as safe v12.f2K file رفته و پنجره ای بصورت زیر برای شما نمایش داده خواهد شده .

خروجی گرفتن از ایتبس برای طراحی پی در سیف

در ادامه به بررسی هر کدام از قسمت ها این پنجره میپردازیم :

گزینه story to export   :

در پنجره زیر چون هدف ما خروجی گرفتن از ایتبس برای طراحی پی در سیف هست ٬ بنابراین در قسمت story  حتما base انتخاب گردد.

گزینه Export floor loads only   :

با انتخاب این گزینه فقط بار ها طبقه انتخاب شده منتقل خواهد شد ٬ این گزینه برای طراحی دال تیر دار  تحت بار ها ثقلی مناسب میباشد و جهت انتقال عکس العمل ها تکیه گاهی جهت طراحی پی مناسب نمیباشد.

گزینه Export floor loads and loads from above   :

با انتخاب این گزینه بار ها طبقه انتخاب شده  و بار طبقات بالاتر نیز منتقل میگردد ٬ در این حالت عکس العمل ها تکیه گاهی بصورت مستقیم به نرم افزار سیف منتقل میگردد. مسلما بهترین گزینه برای خروجی گرفتن از Etabs به Safe جهت طراحی پی همین گزینه میباشد ( فرقی نمیکند در سازه دیوار برشی یا دیوار حائل داشته باشید در هر حالت میتوانید از این گزینه برای خروجی گرفتن به سیف جهت طراحی پی استفاده نمایید)

گزینه Export floor loads plus column and wall distortions :

در این گزینه علاوه بر بارها ٬  جابه جایی ها و دوران گره ها مربوط به بار ها نیز منتقل میگردد . ( در صورتی که از این گزینه جهت طراحی پی استفاده نمایید ٬ جابه جایی ها منتقل نمیگردد بلکه همان عکس العمل ها تکیه گاهی به سیف منتقل خواهد شد ٬ این جابه جایی ها جهت طراحی دال ها مورد توجه بوده و منتقل خواهد شد ٬‌ این گزینه جهت طراحی لرزه ای دال تخت مناسب میباشد.

گزینه select load cases  :

در این قسمت الگوها بار مورد نظر جهت انتقال به سیف انتخاب میگردد ( جهت طراحی پی تمامی الگو ها بار ثقلی و زلزله انتخاب میگردد ٬ بار Mass اصلاح جرم و الگوها بار کنترل دریفت و همچنبن بار ها خیالی ( در سازه فولادی ) نیاز نیست انتخاب و منتقل گردد. )

گزینه Select load combinations  :

در این قسمت ترکیبات بار طراحی پی و کنترل تنش زیر پی جهت انتقال به سیف انتخاب میگردد.

مطالب مرتبط :

فیلم آموزش ساخت ترکیبات بار طراحی پی برای تمامی مناطق

فیلم آموزش ساخت ترکیبات بار کنترل تنش زیر پی