فیلم آموزش وارد کردن تمام مشخصات پروژه انجام شده ( مشخصات مصالح و … ) به ایتبس :

در این فیلم آموزشی شما همکاران عزیز با نحوه وارد کردن تمامی مشخصات پروژه طراحی شده در ایتبس به فایل خام ایتبس آشنا خواهید شد در واقع تنها با یک ترفند ساده تمامی مشخصات مصالح و ترکیبات بار و مقاطع تیر ها و ستون ها و دیوار ها برشی و کف ها و تنظیمات دیگر و… براحتی وارد فایل خام ایتبس خواهید کرد و دیگر نیازی به تعریف مجدد این مشخصات نیست ٬ همچنین در این فیلم نحوه تنظیم کردن تعداد طبقات و ارتفاع کف تا کف طبقات و grid lines از روی نقشه های معماری نیز کامل توضیح داده شده است .

شما همکار گرامی در ادامه و در انتهای این صفحه میتوانید این فیلم آموزشی را به رایگان دانلود نمایید.

وارد کردن مشخصات پروژه به ایتبس

آموزش وارد کردن مشخصات مصالح و ترکیبات بار و سکشن ها و … به ایتبس :

در ایتبس این قابلیت وجود دارد که براحتی تمامی مشخصات پروژه انجام شده دیگر شامل مشخصات مصالح و ترکیبات بار و مقاطع تیر ها و ستون ها و دیوار ها برشی و کف ها را تنها با یک کلیک وارد ایتبس نمود و با اینکار نیازی به تعریف مجدد این متریال ها و مشخصات نیست و براحتی در چند ساعت میتوان طراحی سازه را در ایتبس انجام داد.

نحوه وارد کردن مشخصات پروژه انجام شده به فایل خام ایتبس :

برای اینکار کافی است روی گزینه new model  در ایتبس کلیک نموده و در پنجره اجرا شده مطابق تصویر زیر روی گزینه use setting frome a model file کلیک نمایید و سپس ok  را کلیک کرده و در پنجره جدید باز شده نیز ok بزنید ( تعداد طبقات و ارتفاع کف تا کف طبقات و grid lines  و… را میتوان در نمای دو بعدی با کلیک راست کردن و زدن گزینه add modify grid تنظیم نمود .

چک کردن مشخصات وارد شده :

حالا کافی است وارد تب defin شده و مشاهده خواهید کرد تمامی مشخصات مصالح وارد شده و دیگر نیازی به وارد کردن مجدد مشخصات مصالح و ….. به پروژه نیست و این کار سرعت کار شما را در طراحی سازه بسیار بالا خواهد برد  و براحتی در چند ساعت میتوانید پروژه خود را طراحی نمایید. ( فقط کافی هست برای  پروژه مدلسازی و بارگذاری و تنظیمات طراحی انجام دهید )

منبع آموزش :

این آموزش قسمتی از پک آموزش تحلیل دینامیکی سازه که توسط مهندس موسی رمضانی برای دانشجویان و مهندسین تازه کار آماده شده است. در انتهای همین صفحه شما مهندسین عزیز میتوانید این فیلم آموزشی را دانلود نمایید .

مطالب مرتبط :

محاسبه طول مهاری میلگرد قلابدار تیر

ضوابط آرماتور گذاری عرضی ستون ها در قاب خمشی متوسط

فیلم آموزش ترسیم و کنترل پلان موقعیت ستون ها بر اساس خروجی ایتبس

فیلم آموزش اجرایی کردن تیرها و ستون ها در ایتبس