فیلم آموزش مدلسازی سازه در ایتبس به روش سریع

در این فیلم آموزش شما محاسبین عزیز با سریع ترین روش های مدلسازی سازه در نرم افزار ایتبس آشنا خواهید شد ٬ در ادامه شما همکار محترم میتوانید این فیلم آموزشی را بصورت رایگان مشاهده و دانلود نمایید .

مدلسازی ستون ها در تمامی طبقات :

جهت مدلسازی سازه ابتدا در حالت  All Story قرار گرفته و با کمک دستور quick Drawe Columns  ستون ها را با روش سریع مطابق فیلم آموزش در تمامی طبقات مدل کرده ٬ و سپس میتوانیم ستون ها اضافی را انتخاب و با زدن کلید delet ستون ها اضافی را پاک نمایید.

مدلسازی ستون ها

مدلسازی تیر ها در تمامی طبقات :

جهت مدلسازی تیر ها میتوانیم از دستور ترسیم سریع Quick Draw Beam ( از این دستور در مواردی که گرید لاین اضافه در دهانه مورد نظر نداشته باشیم میتوانیم استفاده کنیم در غیر اینصورت تیر ها  دو تیکه ترسیم خواهند شد ٬ با روشی که در فیلم آموزشی اموزش داده شده شما با یک ترفند ساده میتوانید با کمک این دستور تیر ها سازه را در به سرعت مدل کنید .) در صورت وجود گرید لاین اضافه باید از دستور ساده ترسیم تیر Drawe Beam  باید استفاده نمود .

مدلسازی تیر ها

مدلسازی کف ها :

جهت مدلسازی کف ها میتوانیم از دستور Quick Draw Floor  (از این دستور در مواردی که گرید لاین اضافه در دهانه مورد نظر نداشته باشیم میتوانیم استفاده کنیم در غیر اینصورت کف ها  دو تیکه ترسیم خواهند شد ٬ با روشی که در فیلم آموزشی آموزش داده شده شما با یک ترفند ساده میتوانید با کمک این دستور کف ها  سازه را به سرعت مدل کنید ) و دستور Draw Rectangular Beams  برای ترسیم کف ها مستطیلی شکل استفاده نمود  و برای کف هایی که  گرید لاین اضافه  دارند باید از دستور ساده ترسیم تیر Drawe Beam  باید استفاده نمود .

مدلسازی کف ها

حذف تیر ها و ستون ها و کف های اضافی :

جهت حذف کف ها و تیر ها و ستون ها اضافی میتوانیم در طبقات ابتدا در حالت one story قرار گرفته و المان مورد نظر را انتخاب نموده و سپس با کمک دستور Delet  آن را حذف نمود .

check model  در ایتبس :

با استفاده از این قابلیت میتوان برخی از خطا های مدلسازی نظیر همپوشانی کف ها و … را میتوان با کمک این قابلیت ایتبس تشخیص داد و برطرف نمود ٬ برای دسترسی به این گزینه از تب Analize وارد قسمت check model  میشوید .

مطالب مرتبط :

دفترچه محاسبات سازه فولادی کامل ( قابل ارائه به سازمان نظام مهندسی ساختمان ) مطابق مبحث دهم92

دفترچه محاسبات سازه بتنی کامل ( قابل ارائه به سازمان نظام مهندسی ساختمان )

فیلم آموزش وارد کردن تمام مشخصات پروژه انجام شده ( مشخصات مصالح و … ) به ایتبس

محاسبه طول مهاری میلگرد قلابدار تیر