در ویدیوی آموزشی زیر که مهندس رمضانی تهیه نموده اند شما با نحوه ترسیم صحیح و نامگذاری صحیح آکس بندی ستون ها در نرم افزار اتوکد آشنا خواهید شد٬ در انتهای همین صفحه میتوانید این ویدیوی آموزشی را دانلود نمایید.

پلان آکس بندی

خطوط آکس ، خطوط فرضی بوده که از مراکز ستون ها میگذرند ، بنابراین در این پلان موقعیت ستون ها کاملا مشخص هست.

هر مهندس معمار و عمرانی باید نحوه صحیح ترسیم پلان آکس بندی را یاد بگیرد چرا ؟

اهمیت پلان آکس بندی در طراحی و اجرا

در اجرا دقیقا ستون ها مطابق پلان آکس بندی اجرا خواهد شد هر گونه اشتباهی درترسیم این پلان و مشخص نمودن موقعیت ستون ها  و نام گذاری خطوط آکس و ..باعث سردرگمی تیم اجرا و بروز اشتباهات اجرایی خواهد شد ، در طراحی نیز جهت شروع مدلسازی و طراحی سازه در ایتبس شما نیاز به این پلان دارید تا خطوط فرضی آکس را در نرم افزار ایجاد تا موقعیت ستون ها مشخص شده  و بتوانید ستون ها و تیر ها و..را مدل نمایید.

ستون گذاری و آکس بندی مطابق معماری ساختمان

بسیار ضروری هست که مهندس معمار ، با استاندارد های اولیه سازه آشنایی کامل داشته باشد و بتواند به خوبی محل ستون ها ، مهاربندها و دیوارهای برشی را در پلان معماری پیش بینی کند. به گونه ای که این المان ها در بهترین مکان خودشان جانمایی شده باشند ، جانمایی صحیح ستون ها با فواصل مناسب در اقتصادی شدن طرح و نظم سازه  بسیار موثر میباشد و مهندس معمار باید به گونه ای همه جوانب را در نظر گیرد که  مهندس محاسب برای طراحی سازه ساختمان و همچنین تیم اجرایی جهت تعیین محل ستون ها  با مشکل مواجه نشود و نیازی به تغییر در آکس بندی ستون ها نباشد.

نیاز به آموزش های کاملتری دارید :

تیم مهندسی ما اقدام به تولید مجموعه های آموزشی بسیارکامل طراحی سازه های بتنی و فولادی بصورت کاملا اجرایی نموده تا  دانشجویان و مهندسین عزیز روند طراحی سازه را بطور حرفه ای و کاملا اجرایی یاد بگیرند و بتوانند در شرکت ها مهندسی به راحتی مشغول به کار شوند.

*** ۳۰ ساعت فیلم آموزش طراحی سازه ۶ طبقه  فولادی با  Etabs 2015 (ویژه دانشجویان و مهندسین عمران ) کاملا اجرایی مطابق آخرین دستورالعمل ها سازمان نظام مهندسی

*** ۲۵ ساعت فیلم آموزش طراحی سازه بتنی ۱۵ واحدی به همراه دیوار حایل اجرایی کاملا اجرایی بر اساس مبحث نهم ۱۳۹۹ و مبحث ششم ۱۳۹۸ و آخرین دستورالعمل ها سازمان نظام مهندسی ساختمان

آموزش طراحی سازه فولادی در ایتبس ۲۰۱۵طراحی سازه بتنی در ایتبس بر اساس ضوابط سازمان نظام مهندسی تهران

مطالب مرتبط :

فیلم آموزش کامل ساخت دفترچه محاسبات سازه بتنی

فیلم آموزش ساخت دفترچه محاسبات ساز ه فولادی

فیلم کنترل ستون ها نحت زلزله تشدید یافته

فیلم آموزش کنترل نامنظمی در پلان و ارتفاع ساختمان